mandag 2. mars 2009

Pilates?

Lurer på om pilates er så bra som alle skal ha det til.. Går det virkelig an å slanke seg/holde seg i form uten å jogge og være i bevegelse på den måten? Rop ut om det er noen som vet!



For frister nemlig veldig lite å dra tilbake på den gamle gymmen jeg gikk til litt før jul, hvor gamle menn drev å kommenterte/lagde lyder når jeg gikk forbi og gikk ut. Til og med en del av personalet var litt sånn.. Det gidder jeg bare ikke!
Selvfølgelig er det en mulighet å jogge ute, nå som det er begynt å bli vår og greier, men er dessverre ikke like godt trent som jeg engang var, haha.

Senere i dag skal jeg kose meg foran tven til mitt nye yndlingsprogram, som faktisk er det eneste jeg følger med på her borte (i tillegg til skins og frustrerte fruer da) - hvem skulle trodd det?
Adios!

4 kommentarer:

Anonym sa...

pilates er bra trening! tror du hadde likt det :) man føler seg som en ny person etterpå, vet det høres teit ut, men det er faktisk sant. du må prøve det!

Ida sa...

Heia:)

Pilates er faktisk veldig bra! Det styrker kjernemusklene (i mage, rompe, lår, rygg), noe som gir en bedre holdning blant annet. Det som er med pilates er at det ikke slanker, men man bygger opp "slanke og lange muskler", som gir et inntrykk av at man blir slankere. Dessuten så er det bra for hvordan man puster (kanskje ikke helt for kondisen?)... Og så er det veeeldig mye bedre i forhold til magemusklene enn f.eks. sit-ups som bare er tull. Han som oppfant pilates lagde de rundt 600 øvelsene så man kunne oppnå den perfekte kropp, noe som er ganske motiverende å tenke på! Jeg merker at det her ble veldig seriøst og bare en smule random:) Følte at jeg skyldte litt kommentarer etter å ha fulgt med på bloggen din en liten stund:)

Hilsen Ida:)

Sunniva sa...

Maria: Okei, takk. Høres bra ut :D skal prøve!

Ida: Tusen takk for all informasjon, det høres jo kjempebra ut da! Trur virkelig det er nåt æ burde prøve :)
koselig at du kommenterer, det skal du bare fortsette med, hehe!

Anonym sa...

ho som ligg på den ballen ligna på maria :o