fredag 30. januar 2009

London og kjøretime

Vil bare begynne innlegget med å gratulere min kjære venninne, Maria, med 18-årsdagen! I dag er hun stor jente! Såå glad i deg!

Dagen i går begynte med at jeg sto opp tidlig og før klokken var åtte var jeg ute av huset. Tok bussen til Gosport sentrum, ferga over til Portsmouth og så tog til London. Var spent, men gledet meg veldig. Tar heldigvis bare 1 og en halv time med toget, så det var greit! Når jeg kom til London var det bare å finne de to tyske og den italienske jenta. Var litt spesielt ettersom jeg ikke hadde møtt noen av dem før, men de viste seg å være tre ordentlig artige og koselige jenter! Første vi gjorde var å dra på Madame Tussauds! Var dødsbra, virkelig noe jeg har gått glipp av.. Kan ikke tro at jeg aldri har vært der før! Etter hvert som vi gikk gjennom de forskjellige rommene ble det tatt en del bilder (for å si det mildt).








Spøkelsestunnelen, eller hva man skal kalle det, var dødsbra! Slapp ikke handa til Roberta et sekund, tror aldri jeg har vært så redd før. Personene der inne som var ekte følgte etter deg, snakket til deg, ladge masse rare lyder og hoppet mot deg. Dette førte selvfølgelig til at noen folk klikket helt og begynte å løpe rundt om kring og hyle "go away from me!" - må innrømme jeg var en av dem.. Var rett og slett bare en stor opplevelse syns jeg! Kunne gjerne dratt dit igjen liksom. Vi alle hadde såre føtter og var ganske slitne etter så mange timer der inne, men det var ingen grunn til å stoppe - vi hadde jo masse mer som skulle sees. De to tyskerne skulle dra hjem om noen uker, så derfor ville de få med seg alt! Vi dro til piccadilly, og til shopping områdene. Litt skuff at ingen av dem ville bruke særlig mye penger, men var greit siden jeg fant ut at jeg heller kunne spare til London om to uker igjen (med K og M)! Vi dro på hard rock cafe og kjøpte t-skjorter + fikk en liten omvisning av en syk italiener, hvor vi fikk se masse gitarer og alle rocke-tingene der nede i det lille "musemuet". Så gikk vi til starbucks hvor vi drakk kakao og spiste cockies. London er en veldig kald by, helt rå liksom, så var godt både for å få varmen i oss og for å få hvilt føttene. Etter dette var det litt sightseeing som sto på planen. Vi gikk rundt om kring og så tower bridge, london bridge, big ben, london eye osv! Tiden fløy forbi og før man visste ordet av det hadde hele dagen gått og det var blitt mørkt. Elsker at det er så bra uteliv og så masse mennesker ute om kvelden. Lille Gosport har ikke mye å by på når det kommer til det - er ganske dødt. Sa hadet og tok toget hjem igjen halv ni, så var hjemme i stua rundt halv elleve/elleve. Emma satt oppe og ventet på meg når jeg kom og hun var i godt humør! Hørtes ut som hun og Mel hadde drukket et par glass vin og kost seg, så vi lo og kosa oss! Kjente det var godt å ta kveld den dagen og sov godt. Mel sa jeg hadde laget masse lyder i søvne i natt og veivet med armene osv, så hun hadde rett og slett vært litt bekymra for meg. Vops

I dag hadde jeg min første kjøretime! Oh my God. Var veldig spent før, men kjørelæreren var kjempegrei! Vi kjørte til et stille nabolag hvor han fortalte meg masse teori og basics. Jeg rakk og starte bilen masse ganger, kvele den to ganger og kjøre/trille sikkert fem meter. Så kjørte han meg hjem igjen og vi avtalte to nye timer i neste uke. Har litt blanda følelser egentlig. Vet ikke hvordan jeg skal klare å lære meg med klutsjen, gassen, giret osv, men vet jo at det kommer seg etter hvert. Gleder meg hvert fall til å lære mer!

Forresten, må bare fortelle dette for det er så søtt! Min fem år gamle vertslillebror sier han har en liten kjæreste på skolen og han tegnet nettopp et lilla hjerte på veggen. Så når Emma vasket det bort sa han "du kan ikke vaske bort hjerte, jeg er forelsket". Ntåå!

2 kommentarer:

Linda sa...

Haha, søtt med vertsbrorn din :D Ser ut som du har hatt en kjempedag i London, du e heldig!

Sunniva sa...

Vet, han e kjempesøt ;) mhm, trengte virkelig en dag ute! Va kos :D