tirsdag 6. januar 2009

"Hjemme" igjen!

Da var jeg tilbake igjen fra verdens beste ferie! Har hatt det saa kos denne jula, saa bra at jeg ikke ville dra tilbake til England engang. Men maatte bare bite tenna sammen og hoppe i det. Var hardt aa si hade til alle igjen, verre enn jeg trodde faktisk. Tenkte hele tiden at etter over to uker hjemme kom det til aa gaa fint aa bare dra igjen, siden jeg hadde gjort det en gang for, men det var ikke akkurat en dans paa roser. Reisen min begynte rundt klokken ti, og jeg var ikke framma hjemme i huset i Gosport for halv ett nesten (Hammerfest-Alta -> Alta-Oslo -> Oslo-London -> London-Gosport). Saa var en laaang reise. Gjorde det ikke noe bedre at jeg reiste alene, men merket at jeg straks folte meg tryggere naar jeg saa Mel staa aa vente paa meg i utgangshallen.

Hadde hele dagen hatt en litt ekkel folelse inni meg. Folte savnet med en gang jeg forlot huset mitt. Paa en maate ville jeg ikke dra i det hele tatt, men paa en annen maate vil jeg jo starte opp igjen og komme inn i hverdagen her borte og. Naar vi kom hjem til huset var Emma fortsatt vaaken og tok i mot oss! Var koselig aa se henne igjen! Vi fikk oss noe aa drikke, pakket oss inn i tepper (var iskaldt) og saa gikk vi opp aa stelte oss. Sendte melding hjem om at jeg var vel framme og tror jeg sovnet i det sekundet jeg la hodet ned paa puta. Var utslitt, reising tar paa! Hadde litt blandede folelser ogsaa. I et oyeblikk folte jeg for aa bare legge meg ned aa graate, men sekundet etter gikk det bra. Her snakker vi folelsesmessig berg og dalbane ja. Vet at ting kommer til aa bli vane igjen snart, og da kommer alt til aa bli bedre igjen. Men jeg skjonner godt hvorfor EF ikke anbefaler at vi drar hjem i lopet av aaret. Selv om det bare er en dag siden jeg saa familien og alle hjemme naa, saa kjenner jeg at jeg foler savnet mye mer naa enn den siste maaneden for ferien. For naa husker jeg hvordan alt er, hvor bra alt er hjemme! Er ikke meningen aa deppe saa mye, for alt er helt fint. Er jo bare litt over 5 maaneder ogsaa er jeg hjemme igjen. Og hvis man tenker paa det er ikke 5 maaneder saa veldig mye. Hvis jeg skal rekke aa gjore masse goy, kan jeg rett og slett ikke slose bort tid paa savn. Maa heller bare vaere glad for at jeg faar se alle igjen om ikke saa aaaltfor lenge! + at jeg skal paa sydentur med jentene mine til Alanya! Har masse aa glede meg til og ting jeg vil oppleve i England, saa naa skal jeg bare nyte livet.

Snakkes!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei...hei Sunniva.
Ja så no e du tilbake i England. D va helt utrolig å se dæ på flyplassen,d va virkelig en overraskelse. Skjønte ikke kæm som kom gående sammen med Maria,å fardin spillte virkelig godt skuespill. Du lurte mæ godt dær Kjell!!!!!.
D e jo bare så synd at tiden gikk så fort hær hjemme.
D va utrolig godt å få Maria hjem,men veldig trist at ho ble så syk. Ikke mange tura ute med dokker men æ regne med at dokker tar d igjen. Ingen fare for d trur æ.
Høre også at sydenturen dokkers e "i boks" no. Hmmmm....d blir vel litt av en ferie. Trur ikke æ ork å tenke så mye på d ennå.......

Vi drar t syden i Juni å har fått klar beskjed fra Maria at ho skal være med. D glede vi oss til alle sammen.

Du får ha d riktig bra Sunniva å vær ved godt mot.
Maria reise ned igjen den 22.
Stor klæm fra Grete

Sunniva sa...

Hei Grete!
Hehe, ja det va artig! Va skikkelig godt aa komme hjem og faa sett alle igjen.
Ja, syns og det va kjempesynd, men vi tar det nok igjen ja!
Sydenturen blir nok kjempebra! Vi e jo mange, saa gaar nok fint.

Det hortes kjempekoselig ut. Skjonne godt at ho vil vaere med daakker og.

Tusen takk. Du/daakker og! Det e godt aa hore. Selv om vi ikke bor paa samme plass e det hvert fall godt aa vite at vi e naerme hverandre. Stor klem!