tirsdag 25. november 2008

Frost

I dag naar jeg satt og venta paa bussen saa jeg plutselig noen som sto aa skrapte frost av bilen sin! Hores kanskje ut som en rar ting aa bli glad over, men jeg savner faktisk at det er ordentlig vinter. Her er det bare kaldt (8 grader kan kanskje ikke sammenlignes med kulda hjemme), men bare vind og ikke noe sno. Skal likevel ikke klage, tror det blir godt aa ha litt kortere "vinter" i aar.

Naa sitter jeg paa skolen og gjor lekser. Har sykt mye i perioder, men tror egentlig ikke jeg har hatt saa mye som vi hadde paa det verste hjemme enda. Neste time er psykologi, noe som er veldig interessant. Vi har to laerere i hvert fag paa skolen, saa hver uke holder vi paa med to forskjellige temaer i hvert fag. I psykologi holder vi paa med hukommelse med Sue og sosial oppforsel med Noeleen. Meget laererikt! Gruer meg veldig til eksamene, som er forste uka etter juleferien, men alle sier at det ikke er noe aa grue seg til og at det kommer til aa gaa fint. Sosiologi er ikke saa ille. Det er veldig mye "tenke selv", men selvfolgelig ogsaa en del teori som man maa huske. I psykologi er det MASSE teori. Tror likevel engelsk eksamenen blir den verste. Vi gjor ikke annet enn aa analysere i engelsk. Analysere tekster, reklamer, artikler etc. Neste uke skal vi begynne med coursework, noe som betyr at jeg maa analysere 3-5 tekster og skrive et laaangt essay. Gruer meg, men skal nok gaa bra. Er veldig glad for at jeg valgte aa bytte til spansk, for i det faget slipper jeg eksamen, og har da bare 3 fag og fokusere mer paa.

Haaper alle har en fin tirsdag der hjemme! Savner dere :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjæreste Sunniva.

Her er litt sne ,og surt og kaldt idag.Alle fryser.
Tenk så mye du lærer nå dette skoleåret.Det er så artig å følge med på alt du skriver.

Kjolene til Fie var så fine,og hun ble så glad.

Det går med stormskritt mot jul.Jeg har startet med noen julegaver.Må snart få sendt gavene til deg.
Iår må du vel åpne dem på første dag.

Fie er på trening og Kristine sover.Pappa har også lagt seg,han var så trøtt idag.
Jeg har fyrt i peisen og har sittet og lest.
Hyggelig at du snart får besøk av tantene igjen.
Tante Marie og Tante Berit ber meg hilse deg så mye.

Så avslutter jeg for ikveld.
Du er alltid i tankene mine.
Klem og hilsen fra mamma.