søndag 12. oktober 2008

Take it to the limit

Så var siste dagen i helga kommet allerede! Helgene går så altfor fort. Våkna av meg selv klokka ni i dag (!) og det har faktisk blitt en vane å stå opp tidlig her nede.
På fredag gikk jeg og Mel på tur rundt i nabolagene i hele to timer. På turen møtte vi tre ikke så fult edru mennesker - to gutter og en gravid jente. Gravide, unge jenter er forresten sykt vanlig her.. De inviterte oss på fest på lørdag, noe som vi pent avslo og gikk videre, haha. Kanskje vi gikk glipp av noe stort, men man vet jo aldri hva slags mennesker det der var.

I går (lørdag) sto jeg også opp av meg selv tidlig! Men godt var det, siden frisørtime sto på planen. Klokken ti på elleve var jeg nede hos frisøren og i full gang med å velge farge. Hadde hele tiden tenkt på brunt hår, noe som ikke var så veldig lett siden alle frisørene så og si nektet meg det siden de syns jeg kledde blondt, men brunt ble det! Etter nesten seks timer kunne jeg reise meg opp fra stolen og se på det ferdige resultatet. Men når jeg sto ved kassa å skulle betale ble kortet mitt "declared" :o Herregud, så flaut! Jeg spurte pent om å få gå til cash pointen får å ta ut mer penger, men neida, jeg fikk ikke mer enn 40 pund ut av den. Så jeg skrapte sammen alt jeg hadde + fikk låne 45 av Mel, og ga dem de 145 pundene jeg hadde der og da. Så jeg må da gå tilbake til frisøren med de resterende 40 pundene jeg ikke hadde på lørdag. O'boy!
Måtte selvfølgelig ringe pappaen min i kriseøyeblikket. Det var litt av en trøst ja, merka det hadde vært godt å hatt dem her nå. Er faktisk utroolig vanskelig å tenke på at jeg ikke bare kan komme springende til dem hvis det er noe jeg trenger eller ikke kan fikse selv. Men så er det jo det jeg skal lære her da :)
Viste seg hvert fall at jeg har limit på korte mitt, noe som betyr at jeg bare kan bruke en hvis sum hver uke, og jeg visste ikke at jeg hadde det på det nye kortet og. Skylder på det, men trust me - skal bli flinkere når det gjelder håntering av penger.

Nå kom Mel akkurat opp med en kopp kamille-te, hun er så snill! Skal snart gå ned på car booten så vi får oss frukt denne uka.
Snakkes!

9 kommentarer:

Maria Nordmo sa...

Det ble skiikkelig fint! :D <3

Sunniva sa...

takk :D <3

Veronika Haaland sa...

Så fint håret ditt blei:D kledde deg

Sunniva sa...

Tusen takk! :D

Marte sa...

nydelig hår du har : )

Er du fornøyd med å reise med EF?

Anonym sa...

Hei Sunniva.
Så fin du ble på håret.No e du ikke helt blondine lengere.
Maria fortalte mæ at du skal besøke ho. D e jo bare helt topp. Dokker kommer nok t å få nån fine daga i lag.
No begynne æ virkelig å se fram t at Maria skal komme hjem t jul. Har du bestemt dæ 100% for å være der nede i jula? Kom no hjem å lag taco å brownies lammi oss.
Skal ringe mordi t uka å høre om vi skal ta oss en pizza kveld. Linda si mamma skal også være med. Kos dæ masse Sunniva.
Vi snakkes.
Klæm fra Grete

Sunniva sa...

Heia Grete.
Nei, e nok ikke særlig blond nu lenger.
Ja, glede mæ veldig til det! Blir godt å se nån kjente igjen nu :)
Det kan æ tenke mæ.. Tror nok det ja.
Åh, så koselig da! Dåkker får kose dåkker kjempemye.
Snakkes, klem!

Azma* sa...

pen ;)

Marte sa...

Hei!
Jeg har sånn cirka verdens teiteste spørsmål på lager:
Når du farget/stripet (?) håret slik, brukte friøsren folie eller hette på deg? :p

Takk for svar : )