fredag 26. september 2008

Telefonregning osv

I går kveld, når Zoe kom hjem fra jobb, kom hun opp på rommet våres med en telefonregning i hånda. Måtte pent betale min del av den, hadde ringt tre ganger = 250 kroner. Var også et til norsk nummer på regninga (som var ringt to ganger!), men det kjente ikke jeg til. Zoe fikk meg derfor til å ringe nummeret, og den som svarte var en liten gutt kalt Mads. Han var søring og hørtes veldig liten og sjenert ut. ALDRI hørt om. Kan tenke meg Zoe var litt skeptisk, høres kanskje litt rart ut at noen andre enn meg har ringt til et norsk nummer, men seriøst.

I dag fikk vi beskjed om at vi spiser for mye sjokolade, så vertsmor skal enten sette et lokk på godterkurven, eller så skal hun kjøpe egne sjokolade pakker bare til oss. Alt dette styret bare fordi ungene ikke får med seg sjokolade på skolen. Men greit nok, skal slutte med sjokolade fra nå av uansett (godteravtalen varte 8 dager sist, men denne gangen er jeg bestemt!) Fikk også klage fordi noen har brukt av balsamen hennes, så gikk rett på butikken og kjøpte mine egne saker. Man trenger ikke å be meg flere ganger, ingen skal få klage på meg.
Det er sykt hvor selvstendig jeg har blitt (føler jeg), dere sku sett meg nå folka! :D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Sunniva.
Dette er bare tull og tøys,hev deg over det.
Håper at Zoe er snill med dere.Pappa og jeg skal ringe henne.

Angående sjokoladen så bare kutt ut som du selv sier.Kjøp frukt og prøv å spise så sundt som mulig.
Jeg er så glad i deg,synes vertsmoren din er kjempeheldig.
Godt mot.klem mamma.

Sunniva sa...

Hei mamma.
Jada, ho e grei ho. Dåkker treng ikke ringe, går bra.

Tror det e en god ide, ja. Forrige søndag dro vi på det der "loppemarkedet" æ snakka om, så der legg zoe ut 5 pund, som vi faktisk får ganske mye frukt ut av. Kjempeglad i dæ og!

Anonym sa...

hei Sunniva.

Ny dag nye muligheter.Håper dagen idag blir innholdsrik og spennende.
Det var så godt å snakke med deg igår.

Her er kaldt og vi skal ut på tur.

Vi snakkes vennen min.
Klem mamma

Anonym sa...

Hei Sunniva.
Går d bra med dæ? Syns ho der Zoe virke litt rar????
Håpe at du ikke får problemer med ho. Men du e jo ei fornuftig jente så æ trur nu at du takler både tlf regninger å sjokolade-styr bra.
Har prata med Maria i dag. Ho va veldig glad å fornøyd så d va veldig godt å høre. E ikke så artig når ho e litt deprimert å har hjemlengsel.
Syns tia går veldig fort å at dokker får oppleve mye. Dokker e jo så heldig som har fått denne muligheten så da e d bare å utnytte dette året så godt dokker kan. Dokker får mye å se tilbake til når dokker kommer hjem.
Æ å mordi har planlagt en pizza-kveld. Vet ikke akkurat katti d blir men kanskje i neste uke en gang.
Æ sett veldig stor pris på at æ å mordi har fått så god kontakt. Ho e ei super dame. Så snill å god.
Har du forresten begynt å trene fotball igjen?
Du får ha ei riktig god helg. Kos dæ masse.
Vi prates.
Klæm fra Grete

Sunniva sa...

Heia!
Joda, går bra.. Ho e bare litt annerledes, ikke helt som æ e vandt med for å si det sånn!
Håpe det går sæ litt mer til etter hvert.
Det e godt å høre. Går jo opp og ned, så man må jo regne med det, men e alltid best å høre at det går bra ja.
Synes også tia har gått kjempefort! Ja, syns vi e kjempeheldig som får oppleve så mye og har fått muligheten til det her.
Så koselig da! ;)
Har ikke begynt å trene fotball enda, men skal hvertfall begynne på et treningsstudio i neste uke.
Takk skal du ha, Grete! Kos dåkker og. Klem