tirsdag 23. september 2008

Hjemme alene

Tenk at jeg har vært her en hel måned allerede!
I dag har jeg og Mel vært alene hjemme helt fra klokka halv fem til nå.. Var deilig å være litt for seg selv. Har sett på tv, gjort litt lekser, lagd smoothie (som var ekstreeemt bitter) og bare slappet av.
I går kom det to tyske jenter som skal sove her til torsdag, tror jeg. Helt greit, men jeg gidder ikke snakke til dem engang, de kan jo ikke engelsk. De skjønte feks. ikke når Zoe sa til dem "do you have a quiet home?". Jeg mener, tysk er et veldig artig språk (ler hver gang jeg hører noen snakke tysk), men det er ikke så artig når de sitter ved middagsbordet å fører samtaler med hverandre på TYSK. Verken jeg eller Zoe kan språket, selvom jeg må innrømme jeg skjønner endel, så er litt kjedelig å sitte å høre på. 18 år gamle jenter som ikke kan svare ordentlig på et spørsmål som "what have you done today?" er ikke imponerende.
Skal gjøre sosiologi leksa mi ferdig nå også skal jeg prøve å legge meg tidlig i dag. Med tidlig mener jeg klokken ti! (sjokka folkens?)
Har egentlig lyst å sette på sex and the city nå, men ettersom den varer 2 og en halv time + at klokka allerede er halv ti, regner jeg med at det blir litt i seneste laget for meg..
Skal oppdatere på nytt så snart det skjer noe ekstra kult!

Litt av hvert som skjer de neste tre månedene;
* Lørdag 27. sep: Milestones - museum, i anledning Zoes mors bursdag (vet jeg har skrevet det før, men denne gangen er det rett)
* Frisør denne eller neste uke
* Torsdag 2. okt: Lege avtale, vanlig sjekk bare
* Lørdag 4. okt: Family photo - ja, vi skal ta familiebilde med familien Lock
* Onsdag 15. okt: Lock drar til USA, vi drar til Emma
* Torsdag 16. okt: BURSDAGEN MIN!
* Mandag 27. okt: Half term
* Lørdag 1. nov: Lock kommer hjem
* Lørdag 22. nov: London trip
* Fredag 19. des: Juleferie
Og da har faktisk 4 måneder gått!

~ ~ ~ ~ ~ ~

1 måned siden jeg sist så alle mine kjære. Alt som jeg visste om og kjente. 1 måned hjemmefra - det er rekorden min hittel, og merker jeg har lært veldig mye allerede.
Savner mamma sine klemmer, sene kvelder med fie og kongen av queens, kristine sine utbrudd og sprell og pappa som finner på unnskyldninger for å dra på golfbanen. Savner fotballtreningene og taco-kveldene med jentene mine. Men før vi vet ordet av det er året forbi, og jeg nekter å sløse bort tid på savn. Vi er jo her alle sammen, og jeg er glad jeg har noen å savne og være glad i :)


Helledussan kor skjønn dåkker e! ILU

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen Sunniva.
Så dokker har fått nån tima aleina i dag. Ja av å til e d godt å bare nyte roen.
Ser at du har ett tettpakket program framover. D e jo fint at du får være med på mange ting.
Æ måtte le litt for mæ sjøl hær da du skreiv at fardin fant på unnskyldninger for å dra å spille golf. Æ kjenne en t som bruke samme metode. Men d e jo bare artig å få dyrka hobbyen sin.
Ka du trur kor mye Taco dokker skal få spise sammen når dokker kommer hjem. Heee..Heeeee
D e så flott at dokker e blitt så god venninde med Linda. Ho e jo ei fantastisk flott jente. Akkurat som resten av ligaen.
No skal æ gå å lægge mæ. Tidlig opp for å dra på jobb i mårra.
God natt Sunniva.
Klæm fra Grete

Sunniva sa...

Hei Grete!
Ja, va utrolig godt egentlig. E utrolig kor stille det e i huset uten dem ungan, hehe.
Hehe, ja dem e nån luringa.
Glede mæ nesten allerede til taco-kveldan ja + syden. Det kan jo ikke bli bedre!
Ja, syns også det e fint. Passe perfekt inn i gjengen liksom :)
God natt og kos dæ på jobb i morn! Klem

Anonym sa...

Hei igjen.
E dokker no så sikker på at dokker skal dra t syden? Dokker kan jo heller dra på shopping t Sverige.....Godt forslag? Eller.....?

Linda sa...

Åå, æ blir jo rørt her æ sitt:)

Må bare si, Sunniva: "Men før vi vet ordet av det er året forbi, og jeg nekter å sløse bort tid på savn. Vi er jo her alle sammen, og jeg er glad jeg har noen å savne og være glad i" e de smarteste ordan æ har hørt på lenge! Æ skal til og med skrive dæm ned, og se på dæm når ting går nedover!

Ellers håpe æ du har det bra, men det ser det jo ut som du har:)
Kordan blir det med jula, skal du bli i england eller?

Klem <3

Sunniva sa...

Hei igjen.
Godt forsok! Hehe.. Nei, e ikke naat aa vaere redd for, vi e rolige jente :-D

Sunniva sa...

Hehe, saa skjonn du e Linda :D

Har det bare bra! Ting blir virkelig bedre og bedre etterhvert.. Haape du og har det bra!
Bestemte mae for aa bli her i jula ja, tror det e best for mae saann :)

Kleem <3

Anonym sa...

Kjæreste Sunnivaen min.
Du er fantastisk og jeg er så inderrlig stolt av deg.
Vi savner deg,men vi må alle kjempe for å oppnå gode resultater.

Bra at du er engasjert og har fokus på alt som er bra.

Vi venter på deg og planlegger en stor fest når du kommer hjem.

Tusen gode klemmer fra mamma.

Sunniva sa...

Hei mamma.
Savne dåkker og, men e sant som du sir, og e jo ikke såå lenge til vi ses igjen!

E kanskje litt i tidligste lage å planlegge at æ kommer hjem, men tia går jo så fort at.. Glede mæ! Stor klem