søndag 28. september 2008

Helga

Lørdagen gikk til museumsbesøk i Basingstoke. Museumet heter Milestone (om jeg ikke tar helt feil), og det var skikkelig artig og interessant faktisk! Var akkurat som å komme inn i en liten by, fylt med mennesker, gammeldagse biler, busser og tog ++. Med på billetten fikk man også en gammel mynt og et rasjonskort som man kunne bruke til å kjøpe sukkertøy i en gammel butikk i "byen". Ble tatt en del bilder også, som dere ser under.
Hadde ekstra slitne føtter når vi kom hjem, var på museumet i hele 6 timer (!), men fikk ikke hvile så veldig lenge før vi var ute på farta igjen.
I syv-tia dro vi på middag til et av parene vi var på camping med. Var skikkelig koselig, og fikk en skikkelig middag for en gangs skyld. Kylling curry, ris, nanobrød, andre kyllingbiter med dip og verdens største chips på størrelse med tacolefser! Til dessert fikk vi noe helt fantastisk - BANOFFIEE! Se for dere kjeksbunn, banan og toffiee blandet i midten og krem med kanelstrø på toppen, marvelous!
Etter middagen satt alle (var sikkert over 20 stykker) seg inn i stua og sang karaoke, både voksne og barn. Ordentlig koselig kveld!


Mel, Coral og meg





Søndag:
I dag vokna jeg så tidlig som halv åtte av meg selv. Sto opp, dusjet og vasket håret. Når klokken nærmet seg elleve dro jeg, Mel og Coral på cat booten og kjøpte frukt. Var nydelig vær og sol! Er så artig å gå rundt med singlet osv når vi er i slutten av september. Måtte også ta oss en titt rundt på bodene og endte opp med at veskene våres ble fulle i dag og, hehe.
Når vi kom hjem sovna Mel, mens jeg spilte et spansk spill. Har faktisk spanskprøve i neste uke, første prøven liksom! Men er ikke så vanskelig, får enten bestått eller ikke bestått, og hjelper veldig å vite at hvis man ikke består så gjør man det bare om igjen.
Til middag i dag hadde vi noe pasta greier og brownies og jordbær til dessert.
Nå ligger jeg bare her å slapper av litt med ei varmepute jeg har fått låne av Zoe. Tenker på å legge meg snart, kanskje bare se et par friends episoder først. Må muligens vente liitt lengre i og med at Mel nettopp gikk ut for å ta seg en røyk.. Litt spess å dele rom, men går mye bedre enn forventet!
Håper alle sammen har det bra hjemme, savner dere alle sammen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Sunniva.
Høres ut som du har hatt en fin helg.Skulle gjerne vært der sammen med deg.

Gøy med alt du får oppleve.
Nå skal jeg legge meg,skriver mer til deg imorgen.
Glad i deg lille vennen min.
Klem mamma

Anonym sa...

Heia Sunniva!

Du må jo ha den søteste mammaen i hele verden, æ blir så rørt av å lese det ho skriv til dæ:P

Går det bra me dæ der nede?:) Virke som du får oppleve mye spennanes!

Foressten, så les æ bloggen din hver dag, det e dagens høydepunkt:P Seriøst!

Sunniva sa...

Heia Martine!
Hehe, ja det e litt røranes ;)
Går bare bra her! Får oppleve mye rart ja.
Ååh, så koselig å høre :D

Anonym sa...

Å så koselig Martine ,du er nå skjønn.

Hei Sunniva.
Idag har vi sendt pakke til deg -håper inderlig den kommer frem før bursdagen din...........

Kristine tegner til deg nå,hun sier hun savner deg masse.

Håper du har det bra skatten min.Klem mamma.

Sunniva sa...

Heia!
Ja, det gjør den sikkert, kan jo ikke ta mer enn 2 uke? :o

Ntåå, søtingen min!
KLEM

Anonym sa...

Hei Sunniva.
Må bare fortelle en søt episode .
Kristine sitter og tegner dere tre.Først deg -du smiler.Så tegner hun Fie,hun har sur munn,for Fie har kjeftet på henne idag.Hun selv er også sur for hun er lei seg for hun savner deg.

Skal sende tegningen til deg.

På sfo idag var det to gutter som ville at du skulle komme og spille fotball med dem.Da jeg fortalte at du var i England,satte de seg ned og tegnet fine fotalltegninger til deg.Skal sende dem også.

Klem igjen.mamma

Sunniva sa...

Hahaha, æ må nu le. Ho e så skjønn! Ja, du må sende den, glede mæ til å se ;)

Så søt dem e!