fredag 5. september 2008

Regn, regn og atter regn

Dagen i dag begynte med at vi dro på skolen. Kom ikke forsent i dag, yes! Men siden vi for en gangs skyld var tidsnok ute tok vi bussen med mange andre elever, så vi måtte stå i en halvtime for å komme oss til skolen. På skolen følte jeg at jeg fikk gjort veldig mye - fikk en egen skole-dagbok, fikk timeplanen, endret timeplanen (de hadde glemt å føre opp engelsk) også fikk jeg endelig busspasset mitt!
Snakket også litt med en gutt på skolen som faktisk trodde jeg var amerikansk, whaat? :o men har hørt av flere at norske folk er kjent for å ha en amerikansk aksent, så er forståelig da.
Så flere artige folk på skolen i dag, men også noen "normale", haha. Men; it's not right, it's not wrong, it's just different, right?

Slik ser timeplanen min ut i år:


.. og bokstavene&tallene etter fagene er hvilket rom jeg skal være i, gaad!
Hvis noen har vanskelighet for å lese; blå = engelsk, grønn = kjemi, gul = sosiologi, rosa = tekstil og lilla = psykologi. Ingen matte i år for meg :D

Når alt på skolen var fikset bar det rett hjem. Har regnet i stortsett hele dag, er skikkelig pøseregn, er umulig å ikke bli våt.
Etter vi hadde fått i oss litt mat, føna håret og tatt på tørre klær ble vi henta av ei jente som heter Crystal, også dro vi hjem til henne. Vi hadde ikke så mye å gjøre, så det ble bare til at vi gikk tur rundt i den lille byen/det lille stedet.
Alltid koselig med nye bekjentskaper. C er også nettopp flyttet hit fra et arabisk land, som jeg ikke husker navnet på, men hun kommer egentlig fra England. Hun hadde sykt mange historier å fortelle, vet ikke helt om alt var sant, men artig hvertfall.

Har ikke lagt noen særlige planer for helga, men tar det litt som det kommer. Skal kanskje dra på iceskating i morgen, så det kan jo bli interessant! Skal sette på en film nå, også middag later. Snakkes!

6 kommentarer:

mamma sa...

hei min skatt.det høres så artig ut alt du opplever.imorgen er det damekamp og gudrun og jeg skal stå i pølsebu.skal gi tilbakemelding om resultat.pappa er i lakselv på golfturnering kristine sover og fie er hos hilde.du er i hjertene våre hele tiden.klem mamma

Sunniva sa...

Hei mamma! Ja, e artig å oppleve så mye nytt, men kjenne æ savne dåkker der hjemme en del og :) Hehe, blir sikkert kjempekoselig! Får håpe vi vinn.. Hils alle, kjempeglad i dåkker. Klem

Anonym sa...

Hei Sunniva
D e så gøy å følge med på ka dokker gjør der nede. Høres ut som dokker har d fint selv om hjemlengselen kommer snikende av å til. har snakket mye med Maria. Virke som ho også begynne å finne sæ t rette. Vi tænke mye på både dæ,Maria og Linda. syns dokker e tøff som har gjort dette.

Klem fra Grete

Sunniva sa...

Hei Grete. Koselig at du kommentere :) ja, går jo bedre og bedre etterhvert. Det e kjempefint å høre det! Takk skal dåkker ha :) klem

Anonym sa...

Heia Sunniva.

Ja, vi følger med på hva du og Maria og Linda opplever. Spennende for dokker - og også for oss, skjønner du. :-)

I dag spiller vi siste seriekamp, skulle gjerne hatt deg og Maria med, det ble en krevende overgang da dere forsvant ut av laget, men jentene står på og gjør sitt beste, - og vi har hatt fin stigning på de siste treningene. Så i dag mot Tverrelvdalen er vi optimister.

Lykke til videre, Sunniva.

Hilsen Jan-Arne

Sunniva sa...

Heia Jan-Arne. Ja, e bra og artig for oss at dåkker og følge med :)

Ja, satse på at dåkker tar dem den her gangen og. Det går nok fint!

Tusen takk! :)