torsdag 4. september 2008

Freshers day

I dag var det freshers day på skolen. Dvs; alle nye elever ble delt opp i grupper og tatt med på omvisning på skolen. "Skoledagen" begynte klokken ni, eller for meg og Melanie begynte den ikke før ti på halv ti. Ja, vi kom for sent igjen. Men denne gangen var det ikke bussen det sto på, vi klarte rett og slett ikke å låse ytterdøra. Ordentlig uvanlig dør det der, men jeg klarte å fikse det til slutt! Også kom vi oss altså på skolen ikke så aaltfor forsent! Da vi kom til skolen var det rett til hvert vårt rom og hver vår gruppe. Kjente det kribla i magen når jeg ble vist inn i et klasserom fylt av elever og alle bare stirret på meg! Var som tatt ut av en film, for har aaldri opplevd det der før. Satt meg ned på den første ledige plassen jeg så. Det første vi gjorde var å ha en quiz - om skolen. Fikk 16/25, sier meg fornøyd med det. Vinneren var ei jente som het Cathelin eller noe, men hun ville ikke ha premien (som var et gavekort på mat i kantinen), hun nektet rett og slett, haha.
Etter quizen gikk vi litt rundt omkring og så på alle de forskjellige byggene. Er maange bygg, og de er overalt! For det første skjønner jeg ikke hvordan jeg skal huske hvor alle byggene er og for det andre fatter jeg ikke hvordan jeg skal rekke å komme meg rundt overalt. Blir annerledes for en som er vandt til å sitte på samme klasserommet hele dagen, men skal nok gå. Er jo en slik skole som dette jeg har drømt om helt siden jeg så harry potter for første gang.
Når det var lunsj-pause tenkte jeg hele tiden på mean girls, alle nevner det, men hadde heldigvis Melanie. Det var kjempegodt å hvertfall kjenne EN. Når skjønner jeg virkelig hvordan folk har det når de kommer til nye skoler og ikke kjenner noen. Og kan ikke si jeg er særlig imponert over det engelske folket hittil, eneste forskjellen fra norske er at de ser endel annerledes ut (!) og de har litt mer forskjellige og unike stiler, syns jeg. Men kom en guttegjeng bort og sa hei da, også prata vi med noen jenter i gruppene våre, var hvertfall godt å prate litt med noen andre. Men ingen av dem vi prata med visste at vi var utvekslingsstudenter, selv ikke lærerne, så det var litt rart.

I morgen skal vi også på skolen en snarttur bare for å plukke opp timeplanene våre og kanskje busspasset mitt, hvis det er ferdig.
Så blir nok en rolig skoledag i morgen og, men etter denne dagen å dømme tar det på med alle de nye opplevelsene selvom man tar det rolig. Er stuuuptrøtt!

2 kommentarer:

Ida sa...

...og jeg kunne ikke vært mer enig i det med klesstilene deres. skjer med 90-talls klær egentlig?:P

Sunniva sa...

Haha, have no idea! kan hvertfall si det er annerledes ;p