mandag 8. september 2008

Første skoledag

Kom veldig tidlig på skolen i dag, delvis fordi jeg og Mel ikke er verdens beste når det gjelder timing av bussen, men også fordi er utrolig deilig å ha god tid. Så vi tok 82-bussen inn til Gosport sentrum, også gikk vi de 15 minuttene til skolen.

1. time og 2. time var english language.. Var litt nervøs før denne timen siden det trossalt er engelsk og alle utenom meg kan det helt flytende, men gikk helt fint. Vi hadde selvfølgelig en lek som går ut på å finne ut hva alle heter, faktisk begynte alle timene jeg hadde i dag med det. Var ganske mange greie folk i klassen min, så det var bra! Var en ganske "moden" student, som han kalte seg selv, i klassen og.. Han var sikkert rundt 60-70 år :p
Det eneste vi gjorde på de to timene var å jobbe med et grammatikk-hefte, så de timene gikk fort.

3. og 4. time hadde jeg og melanie fri, så vi dro til byen og slo ihjel litt tid, før vi dro tilbake til skolen og hadde lunsj.

5. time var det kjemi som sto på planen. Det var vanskelig! Det er virkelig noe jeg må jobbe med. Det forventes faktisk at vi skal jobbe med det 5 timer hjemme pr uke, sååe..
Prater med en gutt på msn nå, som jeg tydeligvis har hatt kjemi med, og tror jeg prata med han :s gud så flaut! Vet ikke hvem han er..
Men regner han var en av de fire største nerdene du kan tenke deg. Læreren fikk så vidt snakket ferdig eller spurt ferdig et spørsmål, før disse fire guttene brølte ut svaret. Jeg bare; wow! Aner ikke hvordan de vet alt det der. Men vi fikk ut et ark tidligere i timen hvor vi skulle skrive på hvilke karakterer vi hadde i feks. matte fra før av, og to av guttene som satt ved siden av med hadde visst A+ i matte, så det sier jo seg selv.

6. time var det sosiologi. Det var helt greit, tror det er ca helt vanlig samfunnsfag, så det er jo fint.

Også var skolen ferdig klokka fire. Men pga. den trege bussen kom vi oss ikke hjem før i fem-tia.. I morgen er jeg ikke ferdig før fem, så dere kan jo tenke dere!
Tekstil og psykologi blir to nye fag i morgen, så det gleder jeg meg til.
Savner alle litt ekstra i dag.. Merker at det ikke er barebare å jobbe seg gjennom alle fagene på engelsk. Blir nok litt av en utfordring det der ja! + at jeg er meget trøtt nå for tiden, alt det nye tar nok på.. Men it will all get better in time :)
Skal ta en dusj nå også er jeg klar for senga.. G'night <3

8 kommentarer:

Maria Reite Nilsen sa...

Hei darling! Æ føle me dæ. vet kordan det føles når man e sliten og i tillegg må klare å følge me når alt går på engelsk.. Men da e det bare å tenke at dagen i mårra blir bedre :-D love you <3

Sunniva sa...

Heei! ja, vi e i samme båt vi to :* ja, du har nu så rett, men e godt å få litt oppmuntring! Kjempeglad i dæ snuppsi <3

mamma sa...

hei kjære sunniva.høres spennende og krevende ut.husk at det blir lettere etterhvert.oppstarter er alltid krevende enten det er ny skole eller ny jobb,nå får du trening så det er bare å stå på.se på det som en utfordring.du er kjempetøff.stolt av deg stor klem fra mamma.

Sunniva sa...

Heei. ja, e både spennanes og skummelt egentlig. Eller va mest skummelt første dagen, men du skjønne :) Tar det som ei utfordring ja, og vet man voks mye på det her.. Stor klem!

Anonym sa...

Hei Sunniva:) æ les bloggen din hver eneste dag!;p Kjempe spennanes å følle med på ka du gjør :) Du e flink:) Så om det e noen tonge daga, så kommer du dæ gjennom det:)

Sunniva sa...

Hei Kaja :D åh, du ane ikke kor koselig det e å høre! Håpe du og har det bra hjemme. Ja, håpe det :) <3

Anonym sa...

Hei Sunniva.
D e så utrolig interessant å følge med på ka dokker gjør. Har forstått at både du å Maria synes d e litt tungt på skolen,men dokker må bare ta tiden t hjelp.
Skal du også komme hjem t jul? Hvis du skal d så må du å Maria ordne d sånn at dokker reise i lag.
Nu skal æ gå å legge mæ. Ha d riktig bra Sunniva.
Klæm fra Grete

Sunniva sa...

Hei Grete. Ja, e litt tungt med både nye fag og alle uttrykk å sånt på engelsk, men som dåkker sir - det vil nok gå bedre etterhvert.
Nei, blir igjen her i jula :)
God natt og sov godt! klem