fredag 12. september 2008

Første skoleuka

Tenkte det var på tide å blogge litt nå, siden det faktisk er en del dager siden sist. Akkurat nå sitter jeg på biblioteket og har fritime. Om 25 minutter er det break og da skal jeg spurte bort til resepsjonen å fikse det sånn at jeg får droppe kjemi. Det er så sykt vanskelig, både når det gjelder språket, ordene og rett og slett handlinga. Har bare ikke de bakgrunskunnskapene som de andre i klassen har.. Tar det bare opp igjen når jeg kommer hjem uansett, så er ikke noe stress. + at jeg får en mye mer akseptabel timeplan når jeg slutter der, det blir deilig!
Denne uka har gått ganske fort. Engelsk er kjempeartig og jeg digger klassen min der. Psykologi er et skikkelig interessant fag så er glad for at jeg valgte det. Sosiologi er også et utrolig artig fag, ble faktisk litt overrasket, og klassen min i det faget må jo være verdens mest muntlig aktive klasse, kjempekjekt å høre om alle de forskjellige meningene folkene har. Tekstil er.. nja, det er jo gøy, men har litt blandede følelser når det kommer til det. Vet ikke helt om det er det rette faget for meg. Har klart det vi har gjort hittil, har vært ganske enkelt, men har hørt at det faktisk er ganske mye jobbing i det faget. Men noe som virkelig får meg til å ville fortsette er en tur til New York fra 3. - 7. desember med tekstil og fotografi-gruppene. Får se hva det blir til.
I begynnelsen av uka fikk jeg og Melanie beskjed om at det var to til tyske utvekslingsstudenter her på skolen, men at de bare skulle bli til jul. Selvfølgelig fikk vi kontakt.. Tror det er noe med utvekslingsstudenter som gjør at de får kontakt ekstra fort, kanskje vi er mer keene på å bli kjent med folk osv.
Og tror jeg skal revurdere den der tanken på å leggen fotballen på hylla i år. Skal høre litt med Zoe om fotball-lag her i nærheten også får vi se. Og HVIS ikke skal jeg hvertfall begynne å trene på treningsstudioet her på skolen. Nekter rett og slett å bli feit her nede. Jeg og Fie har lagd en godter-avtale som går ut på at vi ikke får spise noen slags form for godteri før vi ser hverandre igjen (godter, sjokolade, potetgull, kjeks etc). Men ettersom hun ikke kommer på besøk før i februar tror jeg vi må få lov å bryte avtalen hvertfall en gang, med tanke på jula. Vertsfamilien min har seriøst en sjokoladeFONTENE. Håhå :o

I morgen skal vi dra å se på et museum et sted i Gosport, i anledning Zoes mor sin 60-års dag. Hehe, artig!

BTW; bare litt over en måned til bursdagen min :D Håper alle har det bra hjemme, og mener da også maria og linda, savner dere folks!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloisen, Sunniva.

Ja, nå snakker du! Begynn med fotballen igjen! Nå ble trenern glad, hihi :-).

Men tror faktisk det er veldig lurt å "koble av" med fotballtrening noen ganger i uka, og så er det jo en super måte å komme i kontakt med "urbefolkingen" på. Men ellers ønsker vi deg selvsagt tilbake til Hammerfest i toppform. :-)

Ønsker deg ei god helg, Sunniva, og lykke til videre.

Hilsen Jan-Arne

Sunniva sa...

Hei Jan-Arne!

Hehe, tror du har rett i at det e lettere å bli kjent med folk på den måten.. Og e å litt godt å komme sæ ut av huset av og til og gjøre nåt annet.

Tusen takk, god helg til dæ og :)