søndag 19. april 2009

Kjedsomhet

"Kjedsomhet" er en blanding av sinnstilstand og miljøet rundt deg. Kjedsomhet er en utvidelse fra kjedelig, og en lignende betydning er tamt.
Kjedsomhet forbindes ofte med ensformighet og omtales da som den grå hverdag. Tilpasning til slik tilværelse er avgjørende for psykisk helse siden en flukt fra slik livsførsel ofte fører til ubalanse. Flukt fra kjedsomhet foregår ofte ved reising til ukjente steder, i drømmer til en annen tid eller ved å bruke
narkotika for å oppnå en midlertidig rus.

Ok, det er kanskje ikke saa ille. Min kjedsomhet kommer av alt for mye lekser, noe som forer til at jeg blir stresset og siden leksene er kjedelig aa gjoere, gjoer jeg dem ikke likevel, men jeg kjeder meg fordi jeg ikke kan gjoere noe annet fordi jeg vet jeg egentlig maa gjoere leksene.. Skjonner?
Saa i stedet for aa gjoere fornuftige ting har jeg i stedet slost bort tiden paa soving, spising og facebook.
Det aa spise naar man kjeder seg er forresten det verste jeg vet. Ikke har jeg lyst paa mat, men likevel gidder jeg aa royse meg opp, gaa bort til skapet og grave frem sjokolade etter sjokolade og spise det selv om jeg ikke har noe lyst paa dem. Idiotisk!

I morgen begynner skolen, og selv om det blir enda mer stress og mas tror jeg kanskje det er greit aa komme inn i rytmen igjen.
Neste helg har jeg og Mel planlagt aa dra til Bournemouth paa dagtur paa lordagen, noe som blir kjempebra.
Helga etter har noen folk fra EF turen planlagt et mote i Manchester fra 2.-4. mai, og helga etter der er det en bursdag med samme folka i Birmingham fra 8.-9. mai!
Maa bare huske paa eksamene og lesinga i alt dette, haha. Wish me luck!


Ingen kommentarer: