onsdag 18. februar 2009

Kjøring

Liten oppdatering bare;
Hadde kjoretime i dag. Gikk helt greit, men er over ei uke siden jeg hadde time forrige gang naa, saa er lett aa komme litt ut av det. Hadde en ordentlig naer doden opplevelse ogsaa. Akkurat naar jeg skulle til aa kjore inn i en rundkjoring, kvelte jeg bilen! Kjorelaereren sa til meg "start bare bilen opp igjen, ta den tiden du trenger og ta det rolig". Likevel hjalp ikke koen av biler bak meg noe saerlig, og det er i stunder som dette jeg faar helt hetta og klamper gassen i baann, bokstavlig talt! Omg. Men gikk bedre etter det igjen da. Tror det viktigste man maa gjoere naar man laerer aa kjore er aa ta det rolig + gi seg selv tid.
Kjorelaereren sa at jeg burde booke teoriproven saa fort som mulig, saann at jeg bare maa lese og vaere klar til den. Skal gjoere det snart, men gidder ikke helt enda, for blir saa stresset siden jeg har saa masse lekser i tillegg..
Han sa ogsaa at det kommer litt an paa hvor mange timer jeg trenger aa saant, men det er hvert fall realistisk at jeg kan ta oppkjoringen rett etter paaske, saa det var godt aa hore!
Har neste time paa fredag og saa sondag, mandag og onsdag - saa dette gaar framover!

Akkurat naa er jeg alene i huset her. Har akkurat spist en bolle med grot :D fikk skikkelig julestemning, haha! Og tror virkelig jeg har forbedret grotlagingen min ogsaa.. Var ikke noe lokk som ble satt oppaa kjelen denne dagen, og ikke kokte det over heller. Ikke verst, ikke verst.
Hele vertsen er ute i Fareham for aa hente vennen til Melanie, en annen tysk gutt som ogsaa reiser med EF. Litt trist, for kunne godt tenkt meg besok selv (tenk at Fie byttet bort muligheten til aa besoke meg med polaris cupen!!), men maa jo vaere takknemlig for at jeg fikk dra til London og sett alle da. Gutten skal hvert fall vaere her til lordag, saa blir vel koselig det. I morgen skal vi alle til Brighton, saa det gleder jeg meg hvert fall til!

Fikk forresten brev fra EF her om dagen. Allerede naa skal vi finne ut naar vi skal hjem igjen. Baade jeg og Mel fikk helt sjokk. Selv om jeg gleder meg kjempemasse til aa komme hjem igjen, foler jeg ikke at jeg vil reise helt enda - er saa rart aa tenke paa at naar vi reiser hjem naa, kommer vi ikke tilbake for aa bo her igjen. Kommer til aa bli rart.. Men hvert fall, avreisen hjem for meg er 20. juni, noe som jeg syns er litt seint ettersom min siste eksamen er over en maanede foer. Bestiller nok heller egne billetter da. Vi faar sjaa..

Blir sikkert en liten oppdatering etter morgendagen, snakkes!

1 kommentar:

Trine Rollefsen Næss sa...

Heei, vænnen!
Sånn e det; når man bare prøve, blir man flinkere! Det gjeld bilkjøring, matlaging - som æ har sagt mange ganga før, og alt anna. Stå på, det her blir braa!

Æ e så stolt av dæ, Sunniva!:D