tirsdag 20. januar 2009

Liten oppdatering

Har blitt lite blogging i det siste og grunnen til det er ikke at det ikke har vært noe å blogge om, men heller latskap. Jeg har endelig funnet internett, men jeg må altså sitte mitt i trappa for å få noe signal. Greit nok, bedre enn ingenting.

Ingen grunn til klaging!

Denne helga gikk til kino, liten fest, kick boksing og slappe av. På fredagen dro jeg og Mel på kino og så 'bride wars'. Utrolig artig og søt film, anbefales virkelig! Var sånn happy-film, så både jeg og Mel svevde ut av kinoen med drømmer om å gifte oss, haha! På lørdagen slappet jeg av hele formiddagen. Begynte på boka jeg fikk med meg av mamma som heter 'Øya' og den var kjempebra! En sånn type bok det er vanskelig å legge fra seg. Er litt artig, for boka er faktisk engelsk og hovedpersonene bor i England, men jeg leser den på norsk. Senere gikk vi over til naboene som holdt en avskjedsfest for en av kick bokserne som skulle flytte til Australia. Var koselig, med masse hyggelige folk og masse godt å spise. Men en ting jeg er blitt utrolig overrasket er at voksne folk drikker seg så fulle at de nesten ikke klarer å stå. Har ikke opplevd å være på ordentlige "voksen fester" før, så har vel ikke så mye å sammenligne med, men er det kanskje noe med den engelske drikkekulturen? Haha, uansett, vi fikk lånt med oss friends-sesong boksen hjem igjen etterpå, så det ble sen lørdagskveld med friends, sjokolade og chips! På søndag morgen måtte vi likevel tidlig opp, for da var det kick boksing. Har funnet ut at denne sporten er ganske tøff og det kreves hard trening. Dagen etter jeg trener blir jeg alltid kjempe støl i både legger, armer og magen, så det må jo være bra! Når vi kom hjem opplevde jeg noe jeg ofte opplevde hjemme i fjellgata 1. Mel ropte ut "im taking the first shower!" Minnet meg på alle gangene jeg og Fie har kranglet over dusjen hjemme etter treninger, haha. Når det endelig ble min tur tok jeg et langt, avslappende bad. Resten av dagen slappet jeg egentlig mest av og leste i boka mi + så en film. Det at lærerne gir oss lekser som være ferdig før helga er omme, syns jeg er helt forferdelig, og gadd ikke tenke særlig på det.
Dagene nå etter helga har derfor gått mest til lekser. Var i byen i går etter skolen og kjøpte en topp, en kardigan og en svart kjole. Er litt teit av meg å gå på små shopperunder nå, ettersom jeg skal til London om under en måned og veet jo at det blir shopping da! Det blir bra!
Sendte også inn førerkort papirene i går, så får forhåpentligvis tilbake dem snart og kan begynne å øvelseskjøre :D
Nå skal jeg sette meg ned en liten stund og få gjort unna litt lekser. Har en liten framføring i sosiologi i morgen + en eksamensoppgave som skal leveres inn, så har mer enn nok å bryne meg på. Skal likevel ta tidlig kveld. Har følt meg ganske trøtt og varm (liten intern: vet jeg garrantert ikke har feber uansett, men føles sånn), så tenkte det blir godt å få litt ordnetlig god søvn.

Forresten snakket jeg med EF her om dagen, og ble ganske skuffa. Viser seg at EF tydeligvis betaler hele reisen vår hjem, og til og med skal ha noen ventende på oss på flyplassen i London, men reisene er det de som bestemmer og hvis vi vil endre den må vi betale alt selv. Syns det er helt rart siden de faktisk ikke vet når de forskjellige er ferdig på skolen osv, og det varierer jo. I tillegg kan de ikke gi noen konkrete svar, så syns de er litt ubestemte!

Ellers går ting veldig bra! Regnet en del i går og i dag, men det engelske været blir man vandt med. Håper alle har det bra hjemme :) blogges!


Meg og Mel på vei til naboene

4 kommentarer:

Anonym sa...

Artiiig å høre ka du har gjort :D
savne dæ! :D

Sunniva sa...

Hehe, koselig at du kommentere :D aww, savne dae og!

Anonym sa...

Kjæreste Sunniva.
Så bra at du både trener og leser.
Synes det er så fint at du leser boken ,den er utrolig fin.
Har vært ute på tur idag med Ann-Hege.Det var veldig friskt og kaldt.Skal prøve å bli mer aktiv når det gjelder turgåing.

Kristine har vært febersyk,men er bedre nå.
Hun snakker ofte om deg,og sier at du er så snill for du skal kjøpe kanin til henne.Håper inderlig at hun glemmer det til du kommer hjem.Må bare innrømme at jeg regelrett ikke holder ut tanken på flere kaniner.
Alt er bra med Fie og pappa også.

Til helgen har bestemor bursdag og alle tantene kommer hit.Det blir koselig,men vi kommer til å savne deg.Det var så fantastisk å ha deg hjemme i julen.Tror det er den fineste julegaven jeg noensinne har fått.

Nå skal jeg sove.Du er alltid i hjertet mitt.Du er alltid den første jeg tenker på når jeg våkner.Du er gulljenten min.
Klem fra mamma

Sunniva sa...

Glad i dae! <3