lørdag 4. oktober 2008

Jeg fryyser!

Har fått skikkelig frost i meg og er kaldt overalt! Har regnet masse i dag også, så nå ligger jeg trygt og godt i senga med dyna godt bredt over meg. Sto opp tidlig i dag og (selvom det er helg ja), for i dag skulle vi ta familiebilde! Det viste seg jo å bli en artig opplevelse. Makan til stressende familie skal du lete lenge etter altså, og de kommer alltid forsent. Men det er jo noe man blir vandt til, hehe :p
Etter bildene svippet Zoe oss til byen. Mel gikk til frisøren og jeg gikk til new look. Etter to timer var jeg ferdig shoppet og ekstra fornøyd! Når jeg kom på bussen møtte jeg en langhåret Mel! Var skikkelig fint og jeg kan ikke vente til jeg får mitt!
Er også blitt invitert med til Southampton i half termen, så får se. Skal visstnok være en del mer å gjøre der for ungdommer, litt mer fart og spenning liksom ;)
I går var en skikkelig deprimerende dag. Dro til Portsmouth en liten tur, men fant fort ut at det ikke var særlig mye å gjøre der med mindre man er 18 eller mer. Var bra uteliv og alt det der, men lite artig å bare stå å se på uten å kunne gå inn noe sted. Var bare rett og slett deprimerende. Så da tok vi ferga tilbake til lille Gosport og satt oss inn på subway av alle plasser. Drakk en kakao og spiste fire coockies! Haha, skikkelig trøstespising ja :p
Men som sagt; i dag har vært bedre.


Her får dere litt nyttig/unyttig (alt etter som) info som jeg har observert mens jeg har bodd her:

I England..
- regner det mye
- er det også fint vær av og til
- er ikke folk så hvite som man skulle trodd
- er det vanlig for ungdom på min alder å få rundt 5 pund i timen (50 kr) hvis man har en vanlig jobb
- kan man ta lappen når man er 17
- spiser man middag sent!
- må jeg kjøpe min egen te (hvem skulle trodd det?)
- tror noen folk at Norge bare er is
- tror noen også at Norge er et sted i New Zealand
- er folk veldig høflige
- er det skummelt å gå ute alene når det er mørkt, det gjør man bare ikke
- og i hvertfall i Gosport er det ekstremt mye gothere og emoer
- har folk masse forskjellige stiler
- er løshår billig
- er alt annet også billig
- blir man kastet ut av en pub hvis man ikke har id (kanskje bare meg?)
- spiser de mye fettet mat
- er det ikke lett å leve sunt
- er det ikke så vanskelig å få gode karakterer
- mener de at de har den beste julen, de mener det er helt umenneskelig å åpne julegavene den 24.
- gjør de skikkelig big deal ut av det hvis noen har bursdag
- sier alle alltid takk når de går av bussen
- stopper bussjåførene for å ta på mer folk selvom alle plassene + hele midtgangen er full
- bor jeg på et sted med ekte strender, vannscootere etc
- er mye likt som i Norge, men mye ulikt og
- skal jeg tilbringe de 9 neste månedene, og jeg skjønner det fortsatt ikke helt

Savner alle hjemme sykt mye, sååå utrolig glad i dere


Aah, krispy kreme doughnuts <3

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan er skolen egentlig? Er det mye vanskeligere enn i Norge? Masse lekser, prøver osv..
Fin blogg forresten:)

Sunniva sa...

Skolen er helt grei.. Virker ganske lett hittil, det eneste som er en utfordring er å gjøre alt på engelsk. Men vet alt det blir bedre etterhvert :) takktakk!

Anonym sa...

Hei kjære Sunniva.
En liten hilsen til deg.Vi har vært på hytten i helgen,og fått beiset hytten nesten ferdig.Nå nærmer nok vinteren seg,idag var det rim på bakken da vi våknet.
Kristine ønsker seg en hund som skal hete Sunniva.Hun savner deg veldig,har snakket så mye om deg i helgen.
Fint å lese om alt du opplever.Husk å nyte alle dagen som kommer,for det er det som er selve livet.
Det er du selv som må gi dagene innhold.På den måten får selv kjedelige dager mening-bruk dem til refleksjon .
Vi savner alle de gode stundene med deg,men du er alltid med oss.

INDERLIG GLAD I DEG.
Klem fra mamma.

Sunniva sa...

Heia kjære mamman min!
Ja, hørtes så koselig ut. Må innrømme æ savne det litt, her e det bare regn og surt. Det skal ho faktisk få også, æ så en kjempesøt chiahuahua i går, så fant ut at en sånn måå ho bare få.
Du har nu så rett hele tia! Savne dåkker og kjempemye..

Kjempeglad i dæ. Klem

Maria Reite Nilsen sa...

Heia darling! Fint at du har kosa dae i helga :-) hvis du har lyst paa en smak av engelsk uteliv maa du komme aa besooke mae saa kan vi dra ut en tur :D savne dae jo!
klem fra mae og ae e kjempe gla i dae <3

Sunniva sa...

Greit det! Savne dæ og, glad i dææ <3

Anonym sa...

Hei Sunniva.
Gleder meg stort til å se bilde av vertsfamilien dinSjekk mailen din.
Klem mamma

Sunniva sa...

Har gjort det. Okei, kan kanskje legge ut i morgen. Klem