mandag 1. september 2008

Portsmouth

I dag dro jeg og Melanie til Portsmouth for å se på forholdene der. For å komme dit må man først ta bussen til Gosport og deretter ta en ferge over til Portsmouth som tar ca 5 min. Når vi kom frem dit dro vi rett til Genworth, som er en haug med shoppegater samlet på et sted. Men vi fant ut at Fareham egentlig var bedre, + nærmere, hvis vi bare var på jakt etter vanlige og fine klær. Men var mye bedre utvalg av sportsklær og merkeklær i Genworth.

Dagens lærdom; England er billig! Men Tyskland er billigere - gjett at jeg skal til Berlin i nærmeste framtid.


Spinnaker tower i Portsmouth

Og for dem som ikke visste det; Vertsfamiliene får 3000 pund for å ha en utveklingsstudent et helt år, ifølge Coral (Vertsfamilien min får altså rundt 60000 norske kroner for meg og Melanie). Jeg spurte henne bare helt tilfeldig hvorfor de hadde utvekslingstudenter hjemme hos dem så ofte, og svaret hun ga meg da var; "fordi vi får penger". Ble ikke så veldig sjokket, for var egentlig dette svaret jeg hadde ventet meg, men håper inderlig ikke dette er eneste grunnen til at vi er her. Og videre fortalte Coral meg at de brukte pengene de får på klær til henne osv. Helt utrolig hvor ærlige barn er :D

6 kommentarer:

mamma sa...

hei høstrosen min.det er så flott at du får oppleve så mye.synes du er kjempetøff.gleder meg til å høre om oppstart på skolen.hils Melanie og familien.glad i deg.klem mamma.

Fred sa...

Er det stor forskjell på prisene, ikke bare mat osv, men også "merke" klær?

Sunniva sa...

Mamma: Skal på skolen på torsdag og fredag før skolestart i neste uke. Er liksom freshers day, altså to dager før skolen hvor de nye blir introdusert for skolen osv. Klem

Miss x: Ja, kjøpte en levis bukse idag til 500 norske kroner liksom, så er litt forskjell ja :)

Maria Reite Nilsen sa...

it's all about the money :o

Sunniva sa...

yeep, you got that one right :o

Anonym sa...

Hei Sunniva. Veldig morsomt å lese hvordan du har det fra dag til dag. kristina og jeg har akkurat vært ute og løpt i lys løypen. Det begynner å bli ganske mye høst nå, men godt å bevege seg litt likevel. Stor klem. Glad i deg. Tante Marie