fredag 22. august 2008

Oslo

Akkurat nå sitter jeg og Maria og chiller inne på Gardemoen Airport hotell. Tar en liten pause fra tv-tittinga og etter dette blogg-innlegget venter farging av hår.

Stikkord for idag; STRESS! Dagen begynte med at vi sa hade til familiene våre og satte oss på båten, mens vi gråt og lo om hverandre. Båtturen gikk relativt greit, men når vi skulle frakte bagasjen fra båten til bussen som skulle gå til flyplassen, fikk vi kjenne hvor tungt 50 kilo (ca) virkelig er. Ettersom vi er utvekslingsstudenter, og tross alt skal være borte ett helt år, regnet vi med at personen som satt i innsjekkningsskranken ville være grei og ikke bry seg om de 17 kiloene vi hadde i overvekt. Men jeg fikk streng beskjed om at noe mer enn 32 kilo pr kolli var uaktuellt. Halvt på gråten og forbannet fant vi oss et fint lite hjørne hvor vi satte ned koffertene og begynte å pakke om bagasjen. Hadde heldigvis med en liten bag som jeg stappet så godt jeg klarte, og gikk tilbake glad og fornøyd med to ti-kilos håndbagasjer, en skvisa bag og en luftig koffert.
Hele denne prosessen ødela store deler av dagen vår, takket være bitcha i skranken med et hjerte av stein (haha).
Når vi kom frem til Oslo klarte vi å få tak i bagasjen vår uten noen større problemer og satte kursen ut mot det hotellet vi nå befinner oss på.
Spiste buffet, men den har vi visstnok ikke betalt for. Vi liker ikke at folk er ubestemte, det e'kke oss det er dem.

I morgen skal vi møte opp klokken ti på gardenmoen og så drar vi til London. Og på søndag blir alle sendt til vertsfamiliene sine, og jeg drar da til Gosport.

Meen nå må jeg nesten runde av.. Maria begynner å bli temmelig lei av skrivinga nå, noe som fører til at hun kommenterer og ler av alle som går forbi, bare for å få min oppmerksomhet.
Skal oppdatere så snart jeg får tid :)

Ingen kommentarer: