søndag 19. oktober 2008

Bursdag + helga

16. oktober:
Dagen begynte med at vi forsov oss litt. Men tror jeg trengte det, ettersom jeg ble vekket midt på natta av naboene som kom hjem og var ekstremt høylyttet og plaska i bassenget. Var altså veldig tungt å stå opp, men gikk mye bedre når jeg tenkte på gavene jeg straks skulle åpne.


litt sånn småtrøtt

Når klokken var rundt åtte-halv ni var jeg ferdigstelt og klar for frokost.
Emma var kjempesnill og hadde hengt opp masse plakater hvor det sto 'birthday girl' over hele huset, dekt på bordet, satt frem frokostblandingen min + kaken og Alex hadde funnet frem 'party poppere' som han hadde stilt opp på bordet. Skikkelig søtt!




Begynte heldigvis ikke på skolen før sent, så jeg og Mel hadde god tid til å nyte bursdagsfrokosten. Sjokoladekaka var helt nydelig og Mel lagde varm sjokolade til oss begge i tillegg - herlig!
I psykologien ble jeg mødt av noen syngende jenter som sang bursdagssang til meg og i engelsken var det ei jente som lagde bursdagskort til meg. Haha, de er nå søte. Skoledagen gikk ganske fort, har bare tre timer på torsdager, men to fritimer i tillegg.
Etter skolen måtte jeg gjøre litt lekser (selv om det faktisk var bursdagen min).
I fem-seks tiden dro vi til lay on solent, som er et nydelig sted med strand, for
å spise middag på en pub/restaurant der. Var skikkelig koselig stemning der og mye godt å spise! Spiste kalkun til middag og is til dessert. Jeg elsker is!
Ordentlig koselig aften må jeg si. Storkosa meg!


MAT <3


Jan, Emma, Alex og meg


Emma, Alex, Melanie og meg


Lørdag:
Sov lenge i dag, for en gangs skyld! Eller våknet faktisk av meg selv i åtte-tiden, men sovnet igjen og sov til elleve. Når vi alle var klare tok vi bussen til sentrum og ferga over til Portsmouth for å spise lunsj.
Portsmouth er en skikkelig fin by og spesielt gå/handle-gaten der som hete Ganwolth. Etter lunsjen dro vi for å se på star wars figurene, altså folk som kledd seg ut som disse monstrene.
Vi så litt rundt i butikkene og jeg kjøpte meg en jeans shorts med høyt liv + en bolero/hettejakke.
Siden det var en ganske fin dag med sol og klar himmel fant vi ut at vi måtte nesten gå opp i Spinnaker Tower i dag, siden vi måtte jo gjøre det en eller annen gang uansett. Første etasjen i tårnet er 100 meter høyt oppe og det er høyt nok for meg! Men var DEN fine utsikten og var som Mel sa; det ser mye finere og mer interessant ut når man ser det ovenfra enn når man er der nede. Var et glassvindu i gulvet i første etasjen som man kunne gå over.
Gud hvor skummelt det var. Jeg og Mel lagde litt liv siden vi småhylte og småsprang når vi skulle komme oss over, men var bare artig. Fordi vi hylte, kom star wars figurene (som var der oppe da) bort til oss, holdt oss i hendene og lagde show med å få oss til å stå midt utpå midten av glassvinduet og så sa de til oss; "look down!" Følte jeg overvant min frykt for høyder den dagen, haha.


LOOK DOWN!


Her bor jeg - lille, søte Gosport

Når vi dro hjemover var det allerde blitt mørkt, selv om klokken bare var rundt syv. Var også rukket å bli ganske kaldt, så var godt å komme inn og fyre opp i peisen. Senere på kvelden kom to av naboene til Emma over og vi bestile kinesisk take-away. Det var nydelig!
Jeg og Mel fikk også komme over til naboene og låne noen filmer. De hadde over 200 dvder, så vi hadde litt problemer med å velge, og endte opp med å låne over 10 filmer + første sesong av grey's anatomy (noe jeg allerde er hekta på etter fire episoder). Klokken ett kom hun ene naboen opp på rommet til meg og Mel med et pizza stykke til hver, for da hadde de bestilt pizza. Ble en sein kveld den dagen, men jeg kosa meg skikkelig!




Søndag:
Dagen i dag har for det meste gått til spising, litt leksegjøring og film seing. Har med andre ord bare slappa av.
Nå er det bare en uke igjen med skole før half term også kommer tante Kari og henter meg på fredag etter skolen. Gleder meg skikkelig, skal bli godt å slippe å tenke på skole og bare kose meg. Etter jeg har vært et par dager hos tante og de er planen å dra videre med tog til Kristina i Sheffield også videre til Maria. Wonderful!

Hvordan går det med dere hjemme da? Savner dere! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å så koselig det så ut.Emma ser så snill og god ut.
Kanskje det er lurt å holde kontakt med henne etter at dere flytter tilbake til vertsfamilien.

Vi har hatt en rolig helg.Har snakket lenge med tante Kari idag.De gleder seg til du kommer.De vil gjerne at du firer jul med dem.men det vil faktisk jeg også....
Nå skal jeg legge meg,var så koselig å snakke med deg skatten min.
Bestemor ber meg hilse deg så mye,hun savner deg sier hun.Hun vil skrive til deg.

Ha det bra vennen min.Klem fra mamma

Anonym sa...

Katti kommer du hjem med hunden til meg.Den skal hete Sunniva.
Glad i deg.Klem

Anonym sa...

høres ut som du har det braa der nede :D
savne dæ masse fordeom da <3

Sunniva sa...

Savne daakker og <3