onsdag 27. august 2008

Valg av fag

I dag dro jeg og Melanie til skolen for å velge fag osv. Det tar ca 20 min til skolen med buss fra her vi bor, og vi klarte selvfølgelig å ta feil buss (melanie sin feil), så klokken halv tre sto vi klare til å møte Mrs. Di Lloyd. En halvtime for sent. Men det var tydeligvis ikke noe problem, og de ansatte på skolen var kjempegreie! Elevene så litt spesielle ut, ikke helt som jeg er vandt til, men skal ikke være fordomsfull. Var uansett bare en liten del av elevene som var på skolen i dag, håper jeg. Var en ganske stor skole, i forhold til det jeg er vandt til da, og jeg gleder meg utrolig mye til å starte! :D
Både jeg og Melanie hadde sottet oppe kvelden før og skrevet ned hvilke fag vi ville prøve oss på. Vi begge hadde lister på rundt 12 fag hver, så fikk litt av et sjokk når vi kom på skolen og fikk beskjed om at det maks gikk 6 fag inn på timeplanen. Vanlige elever velger rundt 4 fag, noen velger 5 og de som virker føler for å ikke få noen fritimer i løpet av skoleuka velger 6 fag (Sånn som Melanie, haha).
Min timeplan består av disse fagene; (så får ca 2-4 fritimer i løpet av uka)
- English language
- Mathematics with mechanics
- Chemistry
- Psychology
- Textiles
Engelsk, matte og kjemi er fagene jeg virkelig trenger. Psykologi valgte jeg kun fordi det høres interessant ut, og Colleen (?) sa det var et bra fag å velge med tanke på at jeg har lyst til å bli lege når jeg blir stor, og tekstil valgte jeg fordi jeg vil ha et ”artig” og ikke så seriøst fag og drive på med.
Etter vi hadde valgt fag, blitt tatt bilde av og ført inn i skolesystemet, ble vi vist vei til biblioteket hvor vi leide bøker. Eller vi leide ikke, vi betalte 25 pund som vi får tilbake når vi lever bøkene tilbake i slutten av skoleåret.
Også måtte vi kjøpe busskort for 3650 norske kroner. IKKE artig å bruke så mye penger på buss, men var egentlig ganske greit siden vi da kan ta hvilke busser som helst rundt om kring i Gosport, Fareham oog Portsmouth.

Ellers kan jeg fortelle litt mer om familien;
Zoe (vertsmor) har tre jobber. Tror hun blir litt stressa av det og virker konstant sliten. Men kan ikke klandre henne, for Marcus (vertsfar) jobber som kokk i militæret og er veldig ofte borte. Han skal bl.a. være borte hele september og fra og med januar til ut juni. Pluss at når han først er hjemme liker han bl.a. å dra på motorsykkel-show eller noe, ettersom han selv driver og cruiser rundt på en slik. Marc er altså ikke som en vanlig far, men han er tross alt bare 36 år. Zoe og Marcus ble ilag når Zoe var rundt 16, ble gift og fikk Adara når Zoe var rundt 19 og skal visstnok nå fortsatt være happily married osv. Zoe, som nå bare er 32 år, er veldig moden for alderen og en skikkelig mor for barna sine. Bortsett fra at hun kjefter en del, grunnet stress (tror jeg og melanie).
Adara er en høylytt, tolv år gammel jente. Gidder ikke utdype mer om akkurat den saken, men for å si det sånn; jeg er en person som liker å trekke meg tilbake litt, og nyter litt peace and quiet av og til. Så er ikke helt fornøyd med denne saken, men går seg nok til.
Coral er den minste i huset, tror hun er 9 år, og hun er dødssøt! Hun er bare snill og grei, og vi får alltid en klem hver før hun legger seg :) cosy.

Merker jeg allerede er begynt å tenke på engelsk og av og til må jeg tenke meg skikkelig om før jeg skriver noe på norsk. Strange.
Må også få med at nettverket her ikke er heelt stabilt, så hvis jeg plutselig ikke svarer er det ikke min feil. Men er for det meste brukbart.

Love u guys <3 håper alt er bra hjemme!

9 kommentarer:

Anonym sa...

høres jo faktisk litt gøy ut der nede :D
håpe du koose dæ masse værtfall <3
- Fie

Fred sa...

Virker som en søt familie :)
Må du ta matte som privatist når du kommer hjem? Eller har de et matte fag som tilsvarer norsk T eller P matte?

Maria Nordmo sa...

Heei <3
Det har vært noe galt med macen, har liksom ikke gått an å publisere kommentarene her. Derfor jeg ikke har gjort det! Men som det tekniske geni vi alle vet jeg er, var det ikke så vanskelig å fikse ;)

Virker i allefall som du har det koselig, syns du er kjempeheldig! :) Savner deg myye <3 Klem

Sunniva sa...

Fie: Ja, e ganske mye nytt og annerledes, men e ganske lite å finne på nu siden skolen ikke bynne før 8. sep :p
Håpe dåkker og har det bra <3 miss u!

Miss x: Joda :) Nei, tror ikke det siden de på skolen sa at den matten æ skal ta inneholde litt fysikk, så regne med det e nåkka lignanes som r1 eller nåt :p

Maria: Heei! Ja, e ikke nåkka å si på det ;)

Ja, har det bra æ :) Håpe du og har det bra! Savne dæ og mye <3 koz ;)

Anonym sa...

fiks ett ånkli bilde av ho du dele rom med, ho så pen ut ;p

Anonym sa...

Hei Sunniva!

En liten hilsen fra Hovden i Setesdal! Kjempefint med blogg slik at vi kan følge med. Kos deg masse i utlandet - det blir helt sikkert bare gøy...

Klem fra fetter Mats Andreas + Sienna & Gry

Sunniva sa...

Anonym?

Mats & co: Hei! Koselig at dåkker følge med :)

Anonym sa...

Heei, Sunniva!
Vet du, æ e misunnelig på dæ! Det høres jo ordentlig artig ut!
Sorry at æ ikke har læst bloggen din før nu, e fortsatt ikke så altfor aktiv med pc-en.
Måtte flire av det med reisinga inn til skolen, men skjønne jo at du ikke hadde nåt med det å gjøre. Nei faktisk, så trur æ på dæ der!
La også merke til bildan av rommet dokkers, det øverste bildet der va som Å SE rommet ditt i Fjellgata! Slående likhet.
Savne dæ masse, jentami!<3 Håpe du nyt feriedagan dine! Snakkes!

Sunniva sa...

Heeia, Trinemor! No prob, vet jo kordan du e med dataen, men koselig at du følge med allikavel :)
Hehe, fint du tror på mæ! Haha, men e faktisk helt shiny her nu, og vi må holde det sånn siden vi har så liten plass.
Savne dæ og dødsmye, love u <3